سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ ساختمان

 

ویژگی های بسیار زیاد سنگ ساختمان باعث شده است تا این مصالح ساختمانی نسبت به سایر مصالح از برتری بالا تری برخوردار باشد . سنگ ساختمان هم به صورت طبیعی و هم مصنوعی در ساخت کف ساختمان و پلکان، نمای خارجی، پوشش دیوارهای داخل ساختمان و دکوراتیو نمودن ساختمان کاربرد دارد. در کل سنگ ساختمان به سنگ های طبیعی و سنگ های مصنوعی تقسیم می شود.در ادامه به بررسی سنگ های طبیعی و سنگ های مصنوعی می پردازیم:

سنگ های طبیعی:

سنگ های طبیعی به صورت کوپه های سنگی از معادن طبیعی در سطح زمین استخراج می شوند و عنصر اصلی تشکیل دهنده آن ها سیلیس می باشد. سنگ های طبیعی به طور کلی به سنگ های آذرین، دگرگونی و رسوبی تقسیم می شود. این سنگ ها خود به دسته های کوچک تری تقسیم می شوند که در زیر به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم:

سنگ تراورتن:

این سنگ ساختمان از دسته سنگ ها رسوبی می باشد و از ته نشین شدن رسوبات در ته چشمه ها و غارهای آهکی تشکیل شده است.سنگ تراورتن مقاومت بالا و چسبندگی بسیاری دارد و به همین دلیل بسیار مناسب برای استفاده در نما می باشد.

سنگ گرانیت:

سنگ گرانیت از دسته سنگ های آذرین درونی می باشد و سنبل استقامت و سختی می باشد. این سنگ ساختمان نیز مانند سنگ تراورتن مناسب برای ساخت نما می باشد.

سنگ مرمر:

سنگ مرمر به زیبایی و عمر طولانی اش معروف است که به دلیل مقاومتش در برابر ضربه و سایش برای سنگ پله گزینه بسیار مناسبی می باشد. این سنگ همچنین در ساخت مجسمه و تزئینات داخلی ساختمان کارآمد است.

سنگ های مصنوعی:

این سنگ ها از ترکیب سنگ های طبیعی و مواد افزودنی مانند سیمان, افزودنی های پلیمری و…با یک دیگر تشکیل می شوند و نسبت به سنگ های طبیعی وزن سبک تری دارند.از انواع سنگ های مصنوعی به موارد زیر می توان اشاره کرد:

سنگ آنتیک:

سنگ آنتیک نوعی سنگ مصنوعی است که از ترکیب ضایعات سنگ های طبیعی مانند تراورتن، مالون و ... با مواد پوششی مانند رزین ساخته می شود. این سنگ ساختمان نوعی سنگ دکوراتیو و تزئینی است که از آن برای ساخت دیوار پشت تلویزیون، دیوار دور شومینه و نمای داخلی وخارجی استفاده می شود.

سمنت پلاست:

این سنگ ساختمان نوعی سنگ مصنوعی است که با تغییر ساختار مولکولی سیمان و مواد معدنی به وسیله استفاده از ترکیبات پلیمری و نانو تشکیل می شود. از سمنت پلاست به دلیل مقاومت در برابر پدیده های طبیعی و بارانهای اسیدی و نور مستقیم خورشید و... می توان در نمای ساختمان استفاده نمود.